Rengeteg újdonság

2010. május 6. - 02:51

Sziasztok!

Ma rengeteg újdonságot tudtunk meg, nézzük sorjában:

A Hungarian Challenge sorozat következő fordulója május 15-16-án kerül megrendezésre, és Bajára megyünk. Na nem ez az újság, hanem hogy szombaton reggel egy kalandparkból rajtolunk (volt már ilyen, akkor a KőKaland kalandparkból indultunk), majd 350 km megtétele után Dombóvár-Gunaras-on lesz szállásunk a Hotel Európában, illetve a hozzá tartozó campingben. Vasárnap - a már megszokott módon - egy rövidebb, fél napos verseny keretein belül jutunk el Bajára, a befutó pedig a bajai főtéren lesz.

A Magyar Kalandrally Bajnokság második futamának helyszíne is eldölt. A május 29-ei hétvégén megrendezésre kerülő futam ismét - az elsőhöz hasonló módon - egy térségre korlátozódik, most Tata környékére megyünk, és a Vértesben fogunk pontokat keresgélni és feladatokat megoldani. A tatai Öreg-Tó Campingben leszünk elszállásolva szombat este, de ha más csapatok - esetleg szurkolók :) - is hajlandóságot mutatnak egy pénteki lemenetelhez, mi nem zárkózunk el, sőt! :)

Mindkét versenyre várjuk a szurkolóinkat a rajthoz, a célba, és a szombati táborokba is! :)

A harmadik hírünk, hogy nyilvánosságra hozta a szervezőség a Budapest-Bamako 2011-es útvonalát:

  • jan. 15. Budapest - Genova 1094 km

  • jan. 16-18. Genova - Khenifra 2324 km

  • jan. 19. Khenifra - Tazarine 588 km

  • jan. 20. Tazarine - Ait Bheku 734 km

  • jan. 21. Ait Bheku - Bojdour 635 km

  • jan. 22. Bojdour - Guerguarat 610 km

  • jan. 23. Guerguarat  - Bou Lanoar 70 km

  • jan. 24. Bou Lanoar - B2 Beach 280 km

  • jan. 25. B2 Beach - Nouakchott 150 km

  • jan. 26. Nouakchott - Dakar 565 km

  • jan. 27. Dakar - Niokolo Koba 592 km

  • jan. 28. Niokolo Koba - Keneiba 213 km

  • jan. 29. Keneiba - Diema 213 km

  • jan. 30. Diema - Bamako 342 km

Az útvonalról YouTube videó itt!

Összesen 8534 km, megint lesz benne supermarathon, aminek én első blikkre örültem, majd kb egy percen belül meg is gondoltam magam, amikor eszembe jutott, hogy mennyit is aludtunk 2009-ben a 3 napos supermarathon alatt.

MKB Sümeg - újabb videó

2010. április 22. - 16:39

Mint azt már olvashattátok a Magyar Kalandrally Bajnokság első futamán a hagyományos kérdés megválaszolosokon kívül sokféle érdekes feladatot kellett megoldanunk. Voltak Team Spirit feladatok, amikhez a csapatok leleményességére, probléma megoldó képességére, ügyességére volt szükség, egyik ilyen volt az előző postban látható talicskázós feladat is. Ezeken kívül voltak Offroad Speciál feladatok is, ahol az autók képességeire és a pilóták vezetési tudására volt szükség. Most egy ilyen feladatról készült videót láthattok, Kerek erdő fogságában címmel:

További videókat is töltöttünk fel, ezeket megtalálhatjátok csapatunk YouTube csatornáján.

MKB Sümeg - képek

2010. április 20. - 00:05

Legelőször is elnézést kérek, de kicsit megcsúsztam ma és végül nem maradt energiám a beszámoló elkészítéséhez. Holnap természetesen pótlom e hiányt.

Feltöltöttem viszont a képeket! Mindenkinek javaslom, hogy böngéssze őket végig, mert ezúttal volt mit fotózni bőven és Gábor barátom igyekezett is mindent megörökíteni számotokra! A galériában tehát csupa érdekességet találtok, nem csak a szokványos feladatképeket! Nézegessétek szeretettel!

Amíg pedig elkészülök a beszámolással álljon itt egy kis ízelítő egy rövidke videó formájában! A "Kubikosok előnyben" című Team Spirit feladat megoldását láthatjátok alant a Snickers Team előadásában.

(A félreértések elkerülése végett mondom, hogy a Bamako Kalandrally Bajnokság nevét a szervezők technikai okokból kifolyólag megváltoztatták Magyar Kalandrally Bajnokságra. Ezentúl természetesen mi is így hivatkozunk rá mindenhol!)

BKB Sümeg - újra dobogón! :)

2010. április 19. - 00:11

Kedves Szurkolóink! Örömmel jelenthetem, hogy a hétvégi versenyen csapatunk ismét felálhatott a (képzeletbeli) dobogóra, ezúttal a 3. helyen végeztünk!

Szenzációs volt a túra, rengeteg élménnyel gazdagodtunk, és le a kalappal a sandlaner előtt akik a futamot szervezték, mert ilyen érdekes, izgalmas, változatos, összetett és sokszínű versenyen még soha nem voltunk.

Részletes élménybeszámoló és képek holnap! Ezúttal tényleg érdemes lesz végignézni a galériát...

És ami a legfontosabb: nagyon köszönjük mindenkinek aki követett és szorított értünk!

Holnap jelentkezem!

BKB Sümeg - ONLINE NYOMKÖVETÉS

2010. április 16. - 19:32

Kedves Emberek! Ahogy már említettem a hétvégi versenyen lesz hivatalos nyomkövető rendszer is az autókba szerelve. Ez azt jelenti, hogy egy egyszerű kliens program letöltése után perces pontossággal nyomon tudjátok követni a teljes mezőnyt. Figyelemmel tudjátok kísérni, hogy ki merre jár éppen, hol kalandozik.

A teentő a következő: le kell tölteni a sandlaner oldaláról a kliens programot, ki kell csomagolni az összetömörített fájlt, és ha ez megvan el kell indítani az AvIg futtatható fájlt. Ezek után már csak annyi a dolgotok, hogy csodáljátok az eseményeket. :) Ha valakinek problémája lenne a telepítés során szerintem kérjen segítséget itt az oldalon!

A HIVATALOS NYOMKÖVETŐ RENDSZER PROGRAMJÁT INNEN TÖLTHETITEK LE.

Mi már hamarosan megérkezünk a sümegi szállásra, ami mint kiderült nem is Sümegen van, hanem valamivel alatta, de sebaj, jó lesz! :)

Szorítsatok nekünk holnap!

BKB Sümeg - programterv

2010. április 15. - 19:47

A szervezők megosztották velünk az előzetes programtervezetet amit én ezúton szeretettel továbbítok felétek:

  • A start helyszíne 2010.04.17-én Sümeg, Kisfaludi tér GPS: N46 58.785 E17 16.860.
  • Az adminisztratív ügyintézés és a gépátvétel 8:30 - 9:30 óra között lesz a rajt helyszínén.
  • A start időpontját a beérkezett érvényes nevezések sorrendje határozza majd meg.
  • 9:45-kor tartjuk meg a versenyzői eligazítást, amely keretében a versennyel kapcsolatos minden további információt megosztunk Veletek.
  • 10:00-kor a mezőny rendőri kísérettel végigvonul Sümeg városán.
  • 10:30-től lesz a verseny startja.
  • A napi szakasz szintideje 7 óra, az első jármű beérkezése 17:30-tól várható. Célkoordinátát majd az itinerben találjátok.

A szállás pénteken és szombaton is Sümegen a Hubertus Vendégházban lesz, aki véletlenül (vagy akár szánt szándékkal) arra járna az mindenképpen látogasson meg minket.

A hétvégi versenyre csapatunk 4 főre dagadt: szinte már megszokhattátok, hogy velünk tart Zsófi kisasszony, aki lelkesen segít majd a feladatok megoldásában, valamint beül hátra Gábor barátom (alias Goblin) is, aki ha minden igaz fotós feladatkörben lesz jelen, szóval ha Ő is úgy akarja akkor készül majd sok jó kép! És mivel az időjárás semmit sem enyhült a napokban, kemény dagonyázásra számíthatunk, szóval lesz mit megörökíteni! :)

A kíváncsiságunk fokozódik...

Bamako Kalandrally Bajnokság

2010. április 13. - 21:08

Ahogyan azt már sokan tudják és én is említettem egy korábbi bejegyzésemben, a Bamako és a Polgár testvérek útjai szétváltak. A Polgár testvérek szervezik a régi Bamako Challenge mintájára a Hungarian Challenge versenysorozatot (melynek első versenyét sikeresen megnyertük), míg a hivatalos Bamako előfutamsorozat a Bamako Kalandrally Bajnokság nevet kapta és immáron a nagy multú és tapasztalt Sandlander szervezi. Egy merőben más versenysorozatot ígérnek. Nézzük... 

A legelső különbség a megszokottakhoz képest az, hogy az első verseny rajtja nem Budapesten lesz hanem Sümegen. A köztes cél és végül a cél is itt lesz, szóval amolyan csillagtúra jellegű versenyre számíthatunk az eddig megszokott "jussunk el A-ból B-be" típusú verseny helyett. Ez a tény már előrevetíti az igazi különbséget: a megoldandó feladatok az ígéretek szerint nem egy lineáris pálya vonalát fogják leírni, hanem teljesen szétszórva fognak elhelyezkedni a környéken. Teljesen ránk lesz bízva, hogy mely feladatokat és milyen sorrendben látogatjuk meg. Itt már komoly taktikára lesz szükség.

A következő különbséget magukban a feladatokban lelhetjük meg. Ezeken a versenyeken ugyanis azt ígérik, hogy nem csak a szokványos "találd meg a pontot és keresd meg a betűt" feladatokat kapjuk, hanem három teljesen különböző feladattípus lesz, különböző értékű pontokkal. Íme:

  • Logikai, koordinációs feladatok: Azon feladattípusok csoportja, melyekben GPS koordináták és/vagy itiner segítségével kell egyértelmű jelöléseket, tereptárgyakat vagy azok előzetesen meghatározott különleges részleteit megtalálnotok Az előzetesen GPS koordináták és/vagy itiner útján megadott helyszíneken logikai feladatok is várnak majd. Ezen feladatok megoldása kreativitást, találékonyságot igényel! Pontérték: 10 pont.

  • Koordinációs feladatok off-road speciális szakasszal: Itt előre meghatározott GPS koordináták és/vagy itiner segítségével kell különböző nehézségi fokozatú terepakadályokat, tereppontokat elérnetek, leküzdenetek. Pontérték: 30 pont.

  • Csak csapatmunkával végrehajtható feladatok (Team Spirit): Olyan feladatok, melyek megoldásához elengedhetetlen a csapatotok tagjainak magas komoly együttműködése. A feladatok úgy vannak kialakítva, hogy azok megoldása lehetetlen, ha nem dolgoztok össze! Pontérték: 40-60 pont.

Lesz tehát izgalom és lesz ok a számolgatásra, tervezgetésre. Kíváncsian várjuk a feladatokat mert egyenlőre mi is csak találgatunk, hogy milyenek is lesznek... Arról nem is beszélve, hogy úgy néz ki az időjárás is hozzáteszi a magáét...

Lesz még nagy újdonság a versenyen, mégpedig egy minden versenyzőt magába foglaló online nyomkövetés, a Safe-track.

A nyomkövető rendszer on-line típusú, ami azt jelenti, hogy minden esemény, a megtett útvonal minden jellemzője az interneten követhető (sandlander.com). Ez nem csak azt jelenti, hogy a szervezők percről percre tudják követni hogy az egyes csapatok hogyan tartják be a szabályokat, hanem azt is, hogy mobil interneten keresztül (amennyiben a csapat rendelkezik ilyennel) mindenkinek lehetősége van az adott forduló pillanatnyi helyzetének általános, minden résztvevőre kiterjedő értékelésére.

Az interneten elérhető térképen (sandlander.com) a következő információkat jeleníti meg a Safe-track grafikus formátumban:

  • Az összes résztvevő helyzete és haladási iránya (az elmúlt 1 perc adatai alapján)

  • Mely csapat adott le segély jelzést (vészhelyzeti jelzés)

  • Technikai probléma jelzése (kik adták fel a futamot)

  • „Segítséget kérek!” jelzés abban az esetben, ha valamelyik csapatnak segítségre van szüksége egy adott feladat leküzdésében

Természetesen a mi szokásos online nyomkövető rendszerünk is üzemelni fog, ahol láthatjátok az aktuális helyzetünket és az addig megtett útvonalunkat. A Safe-track rendszeren keresztül viszont azt is nyomon tudjátok majd követni, hogy melyik csapat éppen merre jár, egy sokkal pontosabb képet kaphattok a versenyről és a pillanatnyi állásról. Ha minden úgy lesz ahogy ígérik, szerintem nagyon érdekes és látványos lesz ez a nyomkövetés! Kísérjétek figyelemmel!

Egyelőre ennyit az újdonságokról, mi már nagyon izgulunk, hogy milyen lesz ez a teljesen újnak ígért verseny! Egy a lényeg, a hétvégén Sümegen minden kiderül! A pontos időtervvel a napokban jelentkezem. Addig is jó készülődést a szurkolásra, és ha valakinek kérdése van, csak bátran! :)

Cikk rólunk a 4x4 magazinban! :)

2010. április 9. - 17:14

Kedves Emberek!

Ajánlom szíves figyelmetekbe a 4x4 magazin áprilisi számát! Egyébként is remek az újság és érdemes elolvasni, de különösképpen tetszetős a 26-27-ik oldal ahol is egy teljes két oldalas cikket találhattok rólunk és az autónkról! :) Képekkel, információkkal, mindennel ami szemnek s szájnak ingere.

És ez még nem minden! :) Az 59-ik oldalon egy fél oldalas beszámoló található a Hungarian Challenge idei első futamáról, és mivel győztünk azon a versenyen, természetesen megemlítenek minket egy mosolygós kép társaságában.

Aki tehát teheti vegye meg a 4x4 magazin áprilisi számát! Azok pedig akik megteszik és helyesen válaszolnak a következő kérdésre ajándék SNICKERS csokit kapnak:

A fent említett két cikken kívül hányadik oldalon látható még az autónk?

A megfejtéseket a bamako@lusteenet.hu címre várjuk.

:)

Tereprali vs. tájékozódási rali - a hétvégén Mohácson jártunk

2010. március 31. - 17:50

Az elmúlt hétvégén Mohácson rendezték meg a Terep-rallye Országos Bajnokság első fordulóját. Kíváncsiságból szombaton ellátogattunk Mohácsra és megnéztük magunknak milyen is egy ilyen tereprali futam.

Gondolom én sokan egyből azt kérdezik magukban, hogy pontosan mi is a különbség a tereprali és a tájékozódási rali között?? Nos a válasz egyszerű.

 

Amit mi csinálunk az a tájékozódási rali. Ez a versenyforma is terepen zajlik, igazi terepjárós, off-road-os kihívás. Nálunk a verseny lényege az, hogy megadott szintidő alatt teljesítsd a távot és közben a lehető legtöbb elrejtett tájékozódási pontot érintsd és válaszolj a ponthoz tartozó kérdésre (ami természetesen csak az adott ponton fejthető meg). Az nyeri a versenyt aki a legtöbb tájékozódási pontot érintve, a legtöbb helyes megoldást beírva a feladatlapra szintidő alatt beér a célba. (Természetesen a KRESZ betartása mellett.) Nálunk az itiner lényegében egy GPS koordinátákból álló lista, az érintendő feladatpontokat tartalmazza. A navigátor dolga az útvonal megtervezése, hogy minél optimálisabban és ezáltal minél gyorsabban eljusson a csapat a következő feladatpontra.

A tereprali ezzel szemben profi gyorsasági versenysport. Náluk a versenynek egyetlen célja van: minél gyorsabban teljesíteni a kijelölt pályákat a szigorú szabályok figyelembevételével. Az nyeri a versenyt aki a teljes versenytávot a legrövidebb idő alatt teljesíti. Zárt pályás verseny ez, legalábbis a gyorsasági szakaszok esetében. A gyorsaságik közti úgynevezett etapokon nem mérik a versenyzők idejét, itt a KRESZ betartásával kell közlekedniük. Náluk az itiner lényegében abból áll, hogy méterre pontosan meg van adva felülnézeti térképecskékkel (kereszteződés rajzokkal), hogy hány méter múlva milyen kanyar jön vagy mire kell figyelni. A navigátor dolga minél pontosabban és minél jobb ütemben tájékoztatni a pilótát a következő "eseményről", akinek pedig úgy kell vezetnie, hogy vakon hisz a navigátora szavának.

Mivel a profi tereprali nagyon költséges sport, azok számára akik relatív kis költségvetéssel rendelkeznek ámde szeretnék kipróbálni a sportágat a szervezők létrehozták a Challenge és az OPEN kategóriákat. Az OPEN kategóriában lényegében bárki elindulhat pár alapvető feltétel teljesülése mellett: négykerék meghajtású terepjáró, zárt ruházat, E jelű bukósisak, poroltó. Ezek mellett természetesen szükséges egy B kategóriás jogosítvány és sajnos ki kell váltani hozzá MNASZ licenszt is, de ez csak egyszer szükséges. Az OPEN kategória nem képez versenysorozatot, az aktuális versenyhétvége rendezője döntheti el, hogy kiírja-e az OPEN kategóriát vagy sem. Ez a kategória ténylegesen a belépő azok számára akik szeretnék kipróbálni a terepen száguldást.

A Challenge kategória valamivel komolyabb, ez már éves bajnokságot jelent. Kicsit komolyabbak a feltételek (pl. kötelező bukócső), de az élvezet is nagyobb: ide már érdemes kicsit jobban felkészített (ámde még mindig amatőr) versenyautókkal nevezni. Ebben a kategóriában jópár Bamako-s barátunk indul, egyre többen érzik úgy közülünk, hogy kipróbálnák magukat és a terepversenyzés ezen műfaját is.

Nem titkolt célunk, hogy mi is szeretnénk bekerülni a tereprali köreibe és egyszer feljutni a nagyok közé. Először természetesen a Challenge kategória a cél aztán majd meglátjuk mit hoz az élet. Mindenesetre kacsintgatunk. :) Ez persze nem azt jelenti, hogy nem élvezzük amit most csinálunk, sőt! Csak szeretnénk kipróbálni mást is és minél többet autózni! :)

A múlt hétvégén tehát ellátogattunk az idei első országos megmérettetésre. Az idő igencsak esős volt, dagonyáztak rendesen a versenyzők. Mi meg áztunk s fáztunk a pálya szélén. :) Hamarosan jelentkezem a képekkel!

Budapest - Győr: beszámoló Zsófi tollából

2010. március 24. - 22:32

10 óra 49 perc menetidő, 368 kilométer, 88 feladat, 451 pont, 1. helyezés. Röviden ennyi a győri verseny esszenciája azoknak, akiket csak a számok érdekelnek. Akit a részletek is, az ugorjon tovább.

Új helyszínről, új feladatokkal, új Challenge-en, új felállásban indult a Snickers Team bele a sötét éjszakába. Na jó, a felállásról annyit, hogy már Monoron is segítettem a pontvadászatot és jól működött a feladatmegosztás. Az éjszaka viszont tényleg nagyon sötét volt, igazi mauritán, csillagos égbolttal, amikor csak a saját fényforrásaira számíthat az ember. Azért szerencse, hogy nem minden verseny éjszakai, az utat meglátni ugyanis nem is olyan egyszerű. Szerencsére a Patrol mindig tudta, merre van az előre (és én is, hála  remek navigátoromnak Lustinak - a szerk.) és szépen világított maga előtt.

A feladatok megtalálása egyébként nem volt nehéz, szépen adták magukat a dolgok, bár a szokásos trükkök és ravaszul felfestett plusz karakterek most is ott bujkáltak a koordinátákon. Ezek mellett pedig most is voltak az Afrikában már bevált átlagsebesség-tartós és sorrendben érintős feladatok, ami a hosszabb összekötő szakaszokra és az első ránézésre egyenes utakra is tartogatott izgalmakat. Akik még nem ismerik: meghatározott koordináták között megmondják, hogy mennyi legyen a szakasz végén az átlagsebesség, pont pedig annak jár, aki hajszál pontosan teljesíti. Utóbbi meglett, a pont-érintés már kalandosabb volt. Történt ugyanis, hogy a második pontra menet volt némi tévelygés, viszont a tempót akkor is tartani kell, ha valaki teljesen rossz felé megy. (Nagyon rossz irányba megyünk! Nem baj, csak gyorsan tegyük!:) - a szerk.) Végül az izgalmasra sikerült útkeresés végén összejött az átlag, a saját maguknak nehezített feladat pedig jól megnövelte az adrenalin-szinteket, majd az elégedettséget. (Brutál jó volt...)

Ha már a feladatoknál tartunk: volt két ötletes bónusz is. Az agárdi strandon például a Lustee 15 pontot horgászott össze a falusi búcsúkból kölcsönzött halacska-szett jóvoltából, a Norbee pedig a nyilakat szórta egymás után a darts-táblába a veszprémi Fashion Clubban. (Már kevésbé ügyesen mint Lusti a halakkal...)
A lendület ezek után is töretlen volt, bár fél négy táján egy-két vörös bika (Red Bull) is dobott az éberségünkön. Aztán szépen lassan, komótosan a Nap is kezdett előbukkanni, mi pedig egyre közelebb jártunk a szervezők által teljesíthetetlennek aposztrofált célhoz. És igen, bő egy órával a szintidőn belül megjelentünk a képzeletbeli célvonalnál.

Attól kezdve már csak annyi dolgunk volt, hogy megegyük a meleg reggelit, megosszuk az élményeket a többi csapattal és várjuk a nagy pillanatot. (Persze ekkor még volt némi aggodalom, hogy mindent jól csináltunk-e). Persze, hogy jól. Délelőtt 11 óra körül elhangzott az autós kategória első hat helyezettjének neve visszafelé, vagyis utolsóként a Snickers Team. Első idei verseny – első hely.

És köszönöm fiúk! (Mi köszönjük!:) Ügyik voltunk!)