Elrajtoltak!!!

2010. január 16. - 23:44

Városligeti Műjégpálya, 2010. január 16. reggel 5.45 perc

 

Hideg reggelre ébredt ma Budapest. A hőmérők alig mutatnak többet -10 foknál. A Park Fermében sorakozó autók árván, befagyott szélvédőkkel és ablakokkal, jeges hangulatban várták gazdáikat.

A jégpályára sorra érkeztek a szervezők. Nagy volt a sürgés-forgás, ami nem csoda, hiszen az utóbbi napok váratlan és sajnálatos eseményei miatt a szervezőknek alig két napjuk maradt arra, hogy a résztvevők számára a lehető legbiztonságosabb "vészforgatókönyvet" kidolgozzák és megvalósításák. Egy egész év munkája tűnt el pillanatok alatt a sülyesztőben és bizonyos, hogy szerda éjjel a szervezői irodában SENKINEK, legvadabb rémálmában sem jutott eszébe, hogy ilyen szomorú körülmények között indul útjára  alig két nap múlva az 5. Budapest-Bamako. Kereken 500 induló 188 autóval várta a "Nagy Afrikai Futam" indulását, így nem csoda, hogy a tegnap esti bejelentést követően az általános csalódottság szele lengte át a mezőnyt.

7.30 perckor megérkeztek "Hőseink" is. Norbee és Lustee a tőúlük megszokott módon mindenkivel, akik rájuk volt kíváncsi szívélyesen és kedvesen beszélgetett, miközben szeretett Patroljukon az utolsó simításokat végezték.

8.25 perckor Villám Géza a Budapest-Bamako kitalálója hivatalosan is megnyitja a rajtceremóniát és reményét fejezi ki, hogy a következő évben a futam visszatérhet fekete-Afrikába, majd 00 rajtszámú Pugeot 504-ével áthajt a rajtkapun, nyomában a 100-as rajtszámot viselő Miss Hungary Touareg Rally Teammel, fedélzetén két aktuális szépségkirálynőnkkel Sedült Orsival és Budai Zsuzsival. Őket követve a szervezői, majd az orvosi csapatok autói haladnak át a rajtkapun.

8.43-kor a 38-as rajtszámot viselő Nissan Patrol volánjánál Lehotzky Norberttel (alias Norbee), és a navigátori ülésben Lukács-Tóth Kálmaánnal (alias Lustee),elrajtol az első verseny csapat a 2010-es Budapest-Bamakon és vág neki az első napi Budapest - Mantova 833 kilométeres útnak.

De hova is érkeztek ma este?

A "megmondókám szerint: Mantova vátrosát nagyjából i. e. 2000 körül alapították a Mincius folyó dűnéin, egyfajta szigeteken, melyek természetes védelmet nyújtottak. Az i. e. VI. században etruszk falu volt, melyet az etruszk hagyomány szerint Ocno alapított újjá. Neve az etruszk Mantus, az alvilág istenének nevéből származik. Először a gallok, majd a rómaiak hódították meg az első és a második pun háborúk között. Nevét a rómaiak összetévesztették Mantóéval (Teiresziasz lánya). A faluban ezek után Augustus veteránoknak adományozott birtokokat.
Érdekessége, hogy Shakespeare, Rómeó és Júlia című tragédiájában a címszereplő Rómeó száműzetése után Mantovába utazik. Itt vásárolja a mérget, mely később halálát okozza.

 

 

Nemrég beszéltem Norbeeval telefonon. Szintidőn belül szerencsésen megérkeztek az esti céhoz. Az úton nem volt semmilyen különösebb, említésre méltó gondjuk, kivé talán, hogy reggel egy kissé makrancos volt a Patrol kuplungja, de megjavult, amint megfenyegették szerelővel. Nemhiába, a pedagógiai lényege a szigor!
A holnap reggeli eligazítást követően 8.00-kor vágnak neki a Mantova-Perpignan szakasznak.

Kinga 0 komment

Kommentek

Eddig még senki nem szólt hozzá.

A kommenteléshez be kell jelentkezned!