2010. február 1. - 11:32

Új nap, új élet... :-)

Hőseink nemrég keltek ismét útra. Üröm az örömben, hogy gond van a vízpumpával, ami folyik és hangja is van. Megnézte szerelő is, így reméljük nem komoly a baj.

A vicc, hogy van a fiúknak pótalkatrésze, ami jelen pillanatban épp a tengeren ringatózik Tanger és Genova között a Sandlander szervízkamionján... Kikötés: két nap múlva Genovában. :-(

Reméljük nem olyan komoly a baj, hogy meg kelljen várni a kamiont és a fiúk addigra itthon lesznek.

A konvoj szolidaritásból jelesre vizsgázik... Senkit nem hagynak magára! :-)))

Úton hazafele 2. rész

2010. január 31. - 21:26

Lustee az imént híott...

Csak nagyon keveset aludtak, mert későn értek Ceutába.

Továbbra is konvojban haladnak, de még nem tudják, hogy meddig jutnak ma. Nagyon jó hangulatban telik az útjuk.

Azt mondja, hogy a keze nagyon szépen gyógyul. Elképzelhető, hogy már nem is kell újra kötni. :-)

 

2010. január 31. - 11:42

... a nesokára most van!!! :-)

2-3 perce EURÓPA földjén, úgyhogy: http://www.youtube.com/watch?v=LPTdjEaZ6ao

Úton hazafele (különkiadás) - Átkelés a Nagyvizen

2010. január 31. - 11:16

Kedveseim!

A srácokkal kifutott a hajó és nemsokára már Európában lesznek. :-))) Yuppy!!! :-))))

Mivel a hajón nem járhat a motor - és valljuk be felesleges is lenne, - a nyomkövetés csak a gibraltári partraszállás után indul újra.

A Gibraltári-szoros (arabul: جبل طارق, spanyolul: Estrecho de Gibraltar) az Atlanti-óceánt a Földközi-tengerrel összekötő tengerszoros. Szélessége 14 km, mélysége kb. 300 m. A szoros északi oldalán Gibraltár és Spanyolország, a déli oldalán pedig Marokkó és Ceuta (Spanyolország észak-afrikai exklávéja) található.

Az ókorban a szorost Herkules oszlopaiként ismerték.

A spanyol és a marokkói kormányok régóta gondolkodnak egy - a Csalagúthoz hasonló - tenger alatti összekötő vasúti alagút építésén. Amerikai és brit mérnökök pedig egy híd építésének lehetőségét vizsgálták. Ha megépülne, akkor ez volna a világ leghosszabb (15 km) és legmagasabb (1000 m) hídja.
 

Úton hazafele 1. rész

2010. január 30. - 21:39

Kedves Mindenki!

Ha a fiúkkal nem is, de a párommal az imént beszéltem telefonon.

Jelenleg a Marrakech-Casablanka közötti autópályán haladnak észak felé. Már igazán nincsenek messze Casablankától. Mindeki megnyugtatására/megnyugvására nyolcan, hat autóval konvojban haladnak és váltott vezetéssel, valószínűleg eljutnak ma Ceutáig ami még 350-400 km. autópályát jelent. :-))

Remélem, reggel a tervek szerint sikerül átkompolniuk és már a jó öreg kontinensen köszönthetjük őket!!!

Egyébként a megmondókám szerint: Ceuta, Spanyolország autonóm tartománya, Afrikában, a marokkói partoknál.
A 28 km² kiterjedésű Ceuta autonóm város Észak-Afrikában, a Gibraltári-szoros közelében, a Földközi-tenger partján fekszik. A várost szárazföld felől Marokkó határolja.
A város stratégiai fontosságú elhelyezkedése miatt már az ókorban is lakott hely volt. Először a karthágóiak létesítettek itt települést, amelyet Abylának neveztek el. Őket a rómaiak követték, akik egészen az 5. század elejéig itt állomásoztak, amikor a vandálok foglalták el. A vandál uralmat rövid ideig vizigót uralom követte, őket váltották a bizánciak. 710-ben az arab seregek elfoglalták a várost, amelyet az Ibériai-félsziget megszállásának egyik bázisaként használtak. A várost 740-ben berber törzsek dúlták fel.
1415-ben a várost a portugálok foglalták el. 1668. január 1-jén azonban, Portugália függetlenségének elismerésért cserébe, VI. Alfonz portugál király hivatalosan is átadta az ellenőrzést a spanyol uralkodó II. Károly részére. Mikor 1956-ban Marokkó elnyerte függetlenségét, Ceuta Melilla várossal együtt spanyol fennhatóság alatt maradt.
Ceuta autonóm város Spanyolország részeként (ezen státuszának elnyerése előtt Cádiz tartomány része volt). Az ország 1986-os európai uniós csatlakozása előtt vámmentes kikötőként üzemelt. Marokkó 2002-ben kísérletet tett a várostól nem messze lévő Petrezselyem-sziget elfoglalására (a terrorizmus elleni harc jegyében), ám ezt a spanyol haditengerészet meghiúsította
A város gazdasági életének középpontjában a kikötő valamint az ehhez kapcsolódó iparágak állnak (olajkikötő, halpiacok valamint katonai létesítmények).
Ceuta fontos kikötőhely. Repülőtérrel nem rendelkezik, viszont rendszeres helikopterjárat köti össze Málaga nemzetközi repülőterével.
A spanyol hatóságok az illegális bevándorlás visszaszorítására Ceuta város határán egy három méter magas kerítést emeltek, melyeket szögesdrótokkal és mozgásérzékelőkkel erősítettek meg.
 

2010. január 30. - 08:49

Hóeséses szép jó jegget a haza indulóknak és az itthon lévőknek!

 

Egy kis életkedv csináló:

http://www.youtube.com/watch?v=X3hZ_PQRxmk

 

Még nincs teljesen vége, avagy vár ránk a hazaút

2010. január 29. - 22:40

Kedves Mindenki! Noha a versenynek már vége, van még előttünk pár nap és néhány ezer kilóméter ami elválaszt Tőletek... holnap délelőtt indulunk innen Agadirból, az első napi cél Ceuta városa, ami ugyan még Afrikában van, de már Spanyol terület, igazi Európa. Vasárnap reggel átkompozunk, és utána szerintem 3-4 nap alatt otthon is vagyunk, attól függően, hogy mennyit tudunk menni egy nap, illetve mennyire bírjuk cérnával a végtelennek tűnő autópályákat a mi kis 77 lóerős szörnyetegünkkel.

A nyomkövetés be lesz kapcsolva, hogy láthassátok mennyi még az annyi, valamint ha netközelben leszek mindenképpen írok Nektek. Addigra talán kicsit higgadtabban össze tudom szedni a gondolataimat az egészről.

Ha hazaértünk és szusszantunk egyet, csapunk majd egy nagy snickersblog partit ahol majd együtt mulatunk mindenkivel aki megtisztelt minket a figyelmével és/vagy aktívan részt vett az oldal életében! :) Mégegyszer és nem utoljára: köszönjük!

STÁBLISTA

2010. január 29. - 22:04

Ez az eredmény nem jöhetett volna létre, ha nincs

Lustee&Norbee

és persze

PATROLKA

 

Köszönet a szponzorációért:

SNICKERS

www.snickers.hu

 

Made by Zolika

 

LUSTEENET

www.lusteenet.hu

 

RED BULL

www.redbull.hu

 

További közreműködők:

Wandering

Norbee édesanyja

lutoka (ezen a néven a hatmadik

Lustee édesapja

PPO

ROXI

Goblin

Gabibaby

Cooty

scsibe

Ágines

gK

Tomee/Totya

Teknős

és még sokan mások!!!

http://www.youtube.com/watch?v=poaXgXQmdIo&feature=related

Vége az izgalomnak: 4.helyezés

2010. január 29. - 16:46

Egyenlőre csak ennyit tudok mondani, nincs pontegyenlőség, a Green Network 10 ponttal előttünk áll. Ezért viszont gratula nekik. Ha lesz végleges eredmény akkor megírom a teljes listát.

Addig is: KÖSZÖNJÜK NEKTEK!

Utolsó esélyek latolgatása és némi magyarázat

2010. január 29. - 16:32

Nos, úgy van ez, hogy a We solve it BBT1 robbant le még jóval korábban, és asszem ők itt hagyták a kocsit még akkor. Béreltek egy helyi terepjárót és azzal mentek tovább pár nap kihagyással. Ők azok akik így két kocsival értek célba mindenki előtt, mert a bérelt kocsival ma már csak begurultak elvileg. Ők a versenyben nem állnak jó helyen, értelemszerűen a kihagyott napok miatt. A We solve it BBT2, aki most a második helyen áll, elvileg ma minden feladatot megcsinált és beért időben, tehát a második helyük elvileg nincs veszélyben.

Mi sajnos rosszul taktikáztunk és a biztos szintidő érdekében kihagytunk reggel két bonyolultnak tűnő (!) pontot. Hiba volt, mert egy órával a szintidőnk lejárta előtt kényelmesen beértünk, szóval az előzetes híresztelésekkel ellentétben a pálya teljesíthető volt.

így, ebben a helyzetben mi már a harmadik helyezésünket féltjük, de nagyon. Történt ugyanis, hogy a mögöttünk álló Green Network csapata (akikkel amúgy nagyon jóban vagyunk) rengeteget óvott a gyorshajtásos büntetéseik végett. Erről csak annyit írnék, hogy a szervezők egész verseny alatt azt hangoztatták, hogy a gyorshajtásokat kíméletlenül fogják büntetni. Nos, mint most UTÓLAG megtudtuk ez itt Marokkóban úgy nézett ki, hogy a megengedett 100 km/órás sebességhatárt 120 km/óráig lehetett túllépni... Nekem személy szerint az a véleményem (és ezzel nem vagyok egyedül a mezőnyben), hogy ez kissé túlzás... sehol nem adnak +20%-ot... Nade a lényeg, hogy a Green Networknek még állítólag egy 120,1-et is sikerült megóvniuk, hogy az nem gyorshajtás. A szervezés megadta nekik. 100-as táblánál. No comment.

A lényeg, hogy reggelre így már csak 10 pont volt a hátrányuk hozzánk képest amit a mai napon minden bizonnyal le is dolgoztak. Én kérdeztem a szervezőket, hogy pontegyenlőség esetén mi az eljárás, de igen meglepettnek tűntek... szerintem erre nem készültek fel. Végülis annyit mondtak, hogy akkor az idő számít. Az, hogy melyik idő (napi, összes, afrikai stb.) azt nem mondták, de bármelyik idő is legyen az, tuti, hogy a "gyorshajtó" Green Network gyorsabb volt nálunk. Tényleg ne essék félreértés (scsibe), bírjuk a fiúkat nagyon, de én ezt igazságtalannak tartom.

Egy azonban biztos: hibáztunk a végén (is), és ezt lehet, hogy a dobogós helyünk bánja. Pontosabb infót még nem tudok, elvileg mostanra ígérték az előzetes végeredményt, ami után még lehet óvásokat benyújtani. Mi óvni nem fogunk, mert mint kiderült csak a hiba felfedezése utáni 24 órában lehet feladatot óvni, így erről lecsúsztunk. Nem is baj, az óvás nem a mi stílusunk, valójában hibáztunk a feladatoknál, ez van.

Ha tudok már eredményt jelentkezem, addig még tartsatok ki!