Szörnyen sajnálom, hgy csak ilyen későn tudok ma "tudósítani". Mindenkitől elnézést kérek ez úton is!
A jóhír az, hogy Norbiék ma is szintidőn belül értek be a célba és minden feladatot sikerült teljesíteniük. A napi etap jelentős része szó szerint az óceánparton haladt (fél kerékkel a vízbe, a másik felével a parti fövenyen). Nagyon fáradtak és nyűgösek, hiszen napok óta csak vadkempingeznek, éppen ezért nemigen akad tisztálkodási lehetőség, ami már nagyon hiányzik a srácoknak.
A mezőny sajnos már három részre szakadt. Mint a híradásokból is tudható, 17 csapat döntött úgy, hogy a tilalom ellenére, megpróbál eljutni Bamakóba. A tilalom szót azért használom, mert elvileg nincs engedélyük belépni Nyugat-Szaharába.
A mezőny másik, jelentős része pedig elindult hazafele. Ők többségében a túra kategória nevezettjei.
A 2010-es Budapest-Bamako január 23-i összetett eredményei:
1. #60 A www.homokdune.hu bemutatja (1020 pont)
2. #59 We solve it_1 (1003 pont)
3. #38 Snickers Team (1000 pont)
4. #1 Raid Adventure Team Slovakia_1 (987 pont)
5. #23 Green Network (968 pont)
6. #111 Honvéd Dream Team (963 pont)
7. #65 Raid Adventure Team Slovakia_2 (927 pont)
8. #13 Carcade_1 (904 pont)
9. #25 Union Biztosító /Lusteenet tehetségkutató program/ (900 pont)
10. Hungarian Dakar Team_1 (883 pont)
További hírek:
Hivatalosan 17 csapat vált le a mezőnytől és vette délnek az irányt. Ők azok, akik mindenképp szeretnének eljutni Bamakoba. Azonban információink szerint a marokkói katonaság és belső bizonsági rendészet Dakhlában várja a "rebelliseket".
A mai etap mindössze 6 órás, a mezőny bő fél óra múlva rajtol el. A mai cél Hanifiss (???) /nem biztos, hogy jól értettem! A szerk./
A mai szakasznál nehezebb még nem volt a Budapest - Bamako történetében, ennek megfelelően nagyon fárasztó és kemény napja volt a fiúknak, de sikerült szintidőn belül célt érniük, így megvan a +20 bónuszpont is!!!
A nap keménységének megfelelően, mely kizárólag Dakaros pisztekből állt, kösivataggal és dűnékkel tarkítva, a fiúk arról tájékoztattak, hogy sok csapat került ma komoly bajba..., s ami aggasztóbb, néhány, a technikai mentésért felelős csapatnak is akadtak gondjai.
1. A Snadlander Assistance_1 Pócsik László vezényletével, hátsó defektet kapott, ami miatt sérült az autó hátsó része is.
2. A Sandlander Assistance_2 Tóth Balázzsal, sajnos szintén komoly technikai gondokkal küzd.
3. A Snadlander Assistance _3 T4-es kamionnak, fedélzetén a sokat tapasztalt, rutinos Dakaros Szaller Zoltánnal, nincs hátsó turbója.
4. A Duna TV csapata, Borsa Miki és Markó Zsófi, mint már rég óta tudjuk, sajnos balesetet szenvedtek, ezért fontolgatják, hogy feladják a versenyt és holnap elindulnak hazafele.
5. Az Union Biztosító /Lusteenet tehetségkutató program/ versenyzőit, még jelen pillanatban is vontatják a mai cél felé. Nincs információ arról, hogy mi történt velük.
6. A Budapesti Honvéd Drem Team csúnyán összetörte autójuk elejét. Kérdéses, hogy folytatni tudják-e a versenyt.
7. A dobogóesélyes Raid Adventure Team Slovakia_1, fedélzetén a négyszeres Bamako győztes Jan Ulrikkal, szintén felborultak, autójuk totálkárosra tört, ezért feladni kényszerülnek a versenyt. Az utasok nem sérültek itt sem. Jelen pillanatban Varga Gábor azon dolgozik, hogy az autóroncsot kimentsék a sivatagból.
8. Az IFA kamiont szintén vontatják, nem tudni, hogy miért...
A Snickers Team tagjainak is akadtak nehézségei. Norbee arról számolt be, hogy a hátsó lengéscsillapítójuk ment tönkre, de a Sandlander biztosította Őket, hogy éjszaka megjavítják az autót.
Az előzetes információk szerint holnap csak 13.00-kor rajtol a mezőny, így ne essen senki kétségbe, ha nem látja 8.15-kor mozgásban az autót!
Mindenki megnyugtatására, a fiúk mondják az aktuális eredményeket. Ezt más, az élbolyba tartozó csapatok is megerőssítették.
A gyarmati időszakban a város neve Villa Bens volt. Itt ülésezett akkoriban a Dél-Marokkói spanyolprotektorátus és ez volt az adminisztratív központ is.
A strandon, az Atlanti-óceán és a homokdűnék mentén figyelmet érdemlő emlékmű áll a francia pilóta és író, Antoine de Saint-Exupéry (A Kisherceg c. regény írójának) emlékére, akinek százada itt állomásozott az 1920-as években, ugyanis az Aeropostále-nak a közelben reptere volt, igaz, mindössze egy kifutópályával .
Az Assalama hajózási társaság innen indította az első menetrend szerinti kompjáratát a Kanári-szigetek és Afrika közeli partjai között.
Innentől kezdve Tarfaya szerény, ám szemmel látható gazdasági fejlődésnek indult. Sajnos a komp egy szerencsétlen baleset következtében, a rossz időjárási viszonyok miatt 2008. április 30-án mintegy öt kilométerre Afrika partjaitól zátonyra futott és elsüllyedt a sekély vízben, közvetlenül mielőtt Tarfayaba ért volna. Azóta a kompközlekedés szünetel a térségben.
Talán a mai események, talán más miatt, de egyre jobban érezhető a feszültség Bennetek.
Norbival utoljára akkor beszéltem, amikor megálltak Mikiéknek segíteni. Reggel még úgy tájékoztatott, hogy Tarfayaba tartanak..., ha menetközben ez Laayounnra módosult, arról nem tudok, de nem ez lenne az első meglepő döntése a futamigazgatásnak... (no comment)
Arról, hogy Teknősnek vagy nekem pontos-e az eredménylistám szintén nem tudok nyilatkozni. Nem tudom, ugyanis, hogy Teknősnek ki küldi az adatokat. Egy biztos, hogy Ő is mindig, mindenben precizitásra és pontosságra törekszik.
Nekem reggelente, az eligazítás után Norbee vagy Lustee szokta lediktálni telefonon az első 10 helyezet eredményét (ma kifelejtették a 9.-et, de tippem szerint vagy a Green Network, vagy a Hungarian Dakar Team_1). ÍGY ÉN EZT TARTOM PONTOSNAK! :-)
Sajnálatos és megdöbbentő ugyanakkor, hogy a szervezők - a munkatársak kifejezett kérésére - sem hajlandóak 9. napja HIVATALOS eredménylistát közölni semmilyen fórumon. :-(
Megértéseteket köszönöm!
Amint a Fiúk jelentkeznek, én is jelentkezni fogok!
A fiúk eddig nagyon szépen haladtak ma is. A mai napra előírt szakasz kicsivel több mint a felét tették meg, amit nagyon jónak ítélek!!
A #83-as rajtszámú Duna TV csapata, Borsa Miki és Markó Zsófi felborultak.
A Srácok megálltak Nekik segíteni. Hál'Istennek az ijedtségen kívül sem Zsófinak, sem Mikinek nincs baja, s bár az autó csúnyán összetört, de Norbee szerint járóképes.
Bízzunk benne, hogy a technikai mentő alakulat hamar a helyszínre és és folytatni tudja mindeki az útját.
10. #25 Union Biztosító /Lusteenet tehetségkutató program/ (745 pont)
A versenybíróság sok csapatot volt kénytelen megbüntetni gyorshajtásért, továbbá a #70-es rajtszámú We solve it_2 csapata motorhiba miatt feladni kényszerült a versenyt.
A mezőnyre ma nagyon nehéz etap vár, ami szinte egészében off road szakasz.
Hiketetlen, hogy Kalandoraink már egy hete úton vannak!
A mai napot is sikereült teljesíteniük, minden gond nélkül. Norbee elmondta, hogy nagyon sok korábbi Dakaros szakaszon mentek. Voltak homokdűnék és kiszáradt sós tavak, de nagyon fárasztó és hosszú volt az útjuk, nagyon sok egyenes szakasszal, ami kissé unalmassá tette a napot. Miután Lustee most nem tud vezetni és másfél órát vezetett a lemenő nappal szemben, Norbee talán egy kicsit jobban is elfáradt a kelleténél, de hál'Istennek lesz alkalma pihenni ma is.
Lustee keze szépen gyógyul, már egyáltalán nincsenek fájdalmai, ami szintén jó hír és bizakodásra ad okot, hogy hamarosan teljesen felépül.
A megmondókám, ma sajnos cserben hagyott. Norbeetól annyit tudok, hogy ugyanott vadkempingeznek Assában, ahol tavaly is. Egyenlőre csak nagyon kevés csapat ért be.
Továbbra is nagyon sok bíztató sms-t kapnak, amit nem győznek köszönni Nektek!
Nagy örömömre szolgál, hogy bejelenthetem, a fiúk ma szint időn belül játszi könnyedséggel értek célt.
Elmondásuk alapján nagyon változatos és lélegzet elállítóan szép helyeken jártak. Hangjukból úgy ítéltem meg, hogy igazán üdítően hatott rájuk a mai nap és feltöltődtek energiával. Nagyon élvezték minden egyes percét.
A tegnapi "megmondókám", az események (Lustee sérülése és Norbee ígérete, mely szerint este be fog jelentkezni) miatt maradt el, így a mait úgy érzem a rajt és a cél megjelölésével kell megírnom.
Tinghir (arabul: تنغير) Délkelet-Marokkóban található a Magas-Atlasz Adrar Sarhro részén, Ouarzazate régióban. Éghajlata, száraz szubtrópusi.
A név eredetileg Tineghir, jelentése “A hegy”. Kezdetben csak a települést hívták így, mára az egész oázist, amely körül öleli. A város ma 36 000 lakosú, míg a oázis lakossága a legutóbbi népszámláláskor már elérte a 86 500 főt. .Az egyik legszebb oázis Dél-Marokkóban, amely mintegy 45 km hosszú és 0,5-1,5 km széles.
A város gazdasága elsősorban a mezőgazdaságra, kereskedelemre és a turizmusra épül..
Őfelsége, VI. Mohamed király napra pontosan egy éve, jóváhagyását adta 2009. január 21-én jóváhagyását adta ahhoz, hogy Tinghir a régió központja legyen és városi prefektúrát működtessen, melynek célja egy jogi és intézményi keret megteremtésével az átfogó területi közigazgatás reformja, amelynek alapja a felelősségteljes kormányzás.
M'Hamid egy kis falu, egy páratlanul szép oázisban Zagora térségében. Merzouga mellett ez a másik olyan térség Marokkóban, ahol homokdűne rendszer található. Holnap, minden bizonnyal megint "homokozós" napjuk lesz a fiúknak amit már előre várnak.
Mindenféle hírek Wandering - 2010. október 31. - 19:50
Olyan jól szurkoltunk, hogy meg is nyerték!
Mindenféle hírek Wandering - 2010. október 22. - 18:46
Én jelentkezem!
MKB Pusztavám - beszámoló teknős - 2010. október 19. - 00:43
Az Aquincum Racing csapat köszöni az elismerést. Az élmezőny valóban sűrűsödik, de vannak szupernóvák is. (Csányi és Társa)
MKB Pusztavám - Beharangozó Lustee - 2010. október 12. - 21:01
Sziasztok!
Igen, a Kalandrally-knál már megszokott módon a rajt-köztes cél-cél egy helyen van, így ez is Pusztavámon lesz, illetve Pusztavám környékén fogunk versenyezni is. De ott is szívesen látjuk a szurkolókat, érdeklődőket! :)
Köszi Bubu, ha van kedvetek gyertek le drukkolni!
MKB Pusztavám - Beharangozó bubu001 - 2010. október 11. - 21:30
hajrá uraim! remélem ismét büszkék leszünk rátok!
ha nem nyertek, akkor is!!! ;)
Figyelem: Elavúlt böngészőprogramot használsz! Az oldal egyes elemei és funkció nem biztos, hogy jól fognak benne működni.
A gyorsabb és biztonságosabb internetezés érdekében javasoljuk, hogy fisítsd a böngésződet ezen a linken, vagy válts
Firefoxra!