Az igazunkat megadták, mégis marad a 3. hely
2010. július 14. - 22:13
Sziasztok!
A Bamako fórumon hosszas vita alakult ki a csapatok között, a Magyar Kalandrally Bajnokság szervezői korrektül álltak hozzá a felmerülő kérdésekhez. Elismerték, hogy igazunk van, a jövőben beleírják a szabályzatba azt a verziót amit mi ismertünk, ennek ellenére nem adják vissza a levont 50 pontot mert végülis rá lehet húzni a jelenlegi szabályzatra a történteket, noha egyébként ők se úgy gondolták. A kisebbik rossz amit tehetnek, hogy nem borítják fel a sorrendet, amit értek én hogy gáz dolog, de így meg továbbra sem tartom korrektnek a dolgot velünk szemben. Elvből. De téma lezárva. Idézem az idevágó sorokat a szervezőség leveléből:
Sajnálatos tény, hogy alapvetően mi, szervezők hibáztunk, hiszen a GPS kontrollt biztosító partnerünk és köztünk meglévő alap megállapodás a szabályzat végleges megalkotásakor megváltozott.
A GPS kontroll az eredetileg tervezettnél szigorúbbá vált, mellyel mi magunk nem értünk egyet. Továbbra is hisszük, hogy az Magyar Kalandrally Bajnokság képes egy olyan játékos, taktikai és stratégiai nemes küzdelemként funkcionálni, amelyet mi magunk megálmodtunk.
Sebesség túllépés, átlagolás
2010 július 16-tól ebben a témakörben módosítunk a jelenleg érvényben lévő KB szabályrendszeren. A jövőben a sebességtúllépést az alábbiak szerint fogjuk szankcionálni:
A sebességtúllépés mindenkori adminisztratív alapja a Garmin-on futó Topoguide és Naviguide adatbázisa. Tehát az egyes sebességzónák a térképadatbázisában szereplő sebességzóna adatokkal egyeznek meg (lásd Túrkeve belterülete táblától tábláig).
Azok a sebességkorlátozások (pl. belterületen belül 30 km / órás sebesség korlátozás), amelyek nem időszaki korlátozások, tehát a térképadatbázisban szerepelnek, szintén az értékelés részét képezik. Azok a sebességkorlátozások, amelyek ideiglenes jelleggel (pl. útfelbontás miatt) lettek kihelyezve, nem szerepelnek az adatbázisban, tehát nem értékelhetők.
A mindenkori sebességzónának az átlagolásából kivesszük az állásidőket, így csak a mozgásban töltött idő és az alatt az idő alatt megtett út kerül értékelésre. Ezeket az adatokat az egyes zónán belül átlagoljuk, tehát, bár a KRESZ szerint nem legális, a versenyértékelése szempontjából indifferens a rövid idejű sebesség túllépés. Azonban nyilvánvaló módon ez versenyelőnyt nem jelent, hisz egyes zónán belül a mozgási sebesség átlaga nem haladhatja meg az adott útszakaszra előírt maximális haladási sebességet.
Ez a szabályrendszer azonban lehetőséget teremt arra, hogy a rövid idejű taktikai, vagy vezetéstechnikai hibák ne befolyásolják az értékelés végkimenetelét, megőrizve a Kalandrally játékos és humánus filozófiáját.
A sebesség túllépés szankcionálása egyéb aspektusában nem változik.
A lakott területen kívüli szilárd burkolattal nem rendelkező útszakaszokon a rendezők sebesség zónákat nem határoznak meg.
Túrkevei verseny beérkezési sorrendje
Hosszas gondolkozás után a lehetséges két rossz verzió közül, a kevésbé rossznak tűnőt választottuk. Nem változtatunk a túrkevei verseny végeredményén, hisz a kiértékelés az érvényes kalandrally szabályzat szerint történt. Mindazonáltal a rendszer hibáit látjuk, éppen ezért a fentiek értelmében, változtatunk ezen.
Kommentek
Eddig még senki nem szólt hozzá.A kommenteléshez be kell jelentkezned!