Sikeresen végigharcoltuk a napot, 6 óra és mindössze 100 km megtétele után értunk vissza Túrkevére a célba. Már tegnap este lejöttünk, volt egy kis termálfürdőzés aztán igyekeztünk minél jobban rápihenni a mára, ez már az előző posztomban említett fegyelem része... sikerült! :) Kellemes hangulatban, győzelemre éhesen vágtunk neki a távnak miután rendőri felvezetéssel körbeautóztuk Túkeve városkáját. A meglepetés az volt, hogy ezúttal rengeteg ember volt az utcán, mosolyogtak, integettek, érdekeltük őket! :)
A másik fogadalmunk az volt, hogy megpróbálunk minél jobb taktikát összeállítani az elején és ahhoz minél jobban tartani magunkat. Itt ugye az a nehéz, hogy telesen össze-vissza vannak a pontok és van köztük nagy értékű Team Spirit és Offroad Speciál, ráadásul nem minden feladat van nyitva egész nap... Szóval komolyan meg kell tervezni az útvonalat nameg össze kell rakni az időtervet. Az eddigi versenyeinken voltak ezzel gondjaink, nameg a kényes helyzetekben a döntésekkel is, de jelenthetem, hogy most mindkét dolog jól működött! Jó lett az útvonal és tudtuk is tartani, kisebb-nagyobb elakadások tarkították csak utunkat (a nagyobb átvészeléséhez köszönet Csányi Zolinak! :), de be tudtuk hozni az időt és végül mindent megcsináltunk amit szerettünk volna és be is értünk időben.
Döntésekből kettő komolyabb kellett, kihagytunk egy Offroad Speciált mert egy nagyon hosszú dagonyán kellett volna átküzdenünk magunkat kétszer, de nem vállaltuk mert tuti volt az elakadás és úgy éreztünk nincs egy felesleges óránk erre... A másik esetben pedig egy messzi pontcsoportért nem mentünk el, mert nem ért nagyon sokat cserébe elég messze volt... Mind a kettő helyesnek bizonyult, és nem vesztettünk sokat, viszont csak így tudtuk hozni az időt...
Összességében nagyon jó pálya volt, soksok sárral és nagyon erős napsütéssel. Rettenetesen melegünk volt, közben pedig térdig gázoltunk a sárban meg a belvízben... kicsit ellentmondásos, de ettől volt olyan érdekes az egész! :)
Elsők tuti nem vagyunk részben mert nem találtuk el az autónk tömegét rendesen (megmérték, és ha eltaláltuk volna 50 kg-os szórással akkor járt volna a 10 pont), valamint volt megint egy úgynevezett Katlan OS, ahol időre kellett teljesíteni egy autocross pályát, pontot az első 10 leggyorsabb kap... Namost mi ugye lassúak vagyunk, de a legnagyobb gond az, hogy 200 pontot kap az első, 110-et a 10. autó és utána semmi... Szerintünk ez túl nagy előny a gyors kocsiknak, az elején arról volt szó, hogy nem számít a gyorsaság... Namindegy, reméljük bekerülünk a 10-be (nem volt ott mindenki mert csak 3 órát volt nyitva) így talán nem maradunk le annyira a többiektől.
Végsősoron nagyon jól éreztük magunkat, reméljük valahol elöl végeztünk ma, és holnap tudunk még javítani. Ma estére még fürdőzés és VB bronzmeccs nézés van betervezve. Elvileg lesznek eredmények még ma este, ha tudok még jelentkezem velük!
Eljött az idő, végre megint versenybe szállhatunk, a hétvégén rendezik ugyanis a Magyar Kalandrally Bajnokság idei 3. futamát Túrkevén és környékén. A sorozat előző két versenyén a 3. helyen végeztünk, a legutóbb csak egy hajszállal lemaradva a második helyről. Nem titkolt célunk, hogy ezúttal kicsit előrébb szeretnénk végezni (nem nagyok az igényeink, maximum 1-2 hellyel :), úgyhogy átbeszélt és átdolgozott taktikával, szigorú fegyelemmel és odaadó lelkesedéssel vágunk neki a holnap kezdődő megmérettetésnek! Reméljük sikerrel járunk!
Szorítsatok nekünk és kísérjetek minket figyelemmel!
Tegnap azt írtam, hogy nincsenek híreink mostanában, aztán tessék, erre kaptunk ma egy hírlevelet a Hungarian Challenge szervezőitől.
Egyrészt kaptunk egy kiadós listát, hogy mit gyűjtsünk a borsodi árvízkárosultaknak, amit nem is kell nekünk a célba juttatni, mert a fuvarra is van felajánlás. (megj.: ennyi erővel mehetnénk Bázakerettyére is, csak úgy mondom :) ) A listát nem másolom ide, akit érdekel és szeretne ezen az úton segíteni, az a hungarianchallenge.hu oldalon megtalálja a tudnivalókat.
Számunkra sokkal érdekesebb infó, hogy a múltkor azt hittük idén elmarad a hagyományos Budapest - Makó verseny. Na ez csak részben igaz, ugyanis idén Bázakerettye - Makó verseny kerül megrendezésre. Elég érdekes elképzelés, de tény hogy Bázakerettyén is tudunk termálfürdőzni, és még a makói hagymafesztiválon is bulizhatunk! :) Mondjuk tény hogy így már pénteken mehetünk le Bázakerettyére, hogy szombat reggel onnan indulhassunk. (igen, nekem semmi sem jó! :) )
Tehát az időpont szeptember 10-11., Bázakerettye - Makó.
Ez az év ilyen, soha nem tudhatjuk hogy mikor melyik sorozat neve, futam időpontjai, helyszínei, vagy a futamok száma változik meg év közben.
Aki lemaradt a felejthetetlen 2010-es Budapest - Bamako RTL Klub-os közvetítéseiről, az megnézheti őket Youtube csatornánkon. Minden nap külön videó, plusz egy hosszabb összefoglaló az egész versenyről. (sajnos a hang kicsit hibás)
Idő közben már műsoron van a Travel Channel-en is az idei Bamakos film, ami elsősorban a szépségkirálynőkről szól, de talán érdemes megnézni. 5 részben kerül vetítésre, az első már le is ment, de gyakran ismétlik. Bővebb infó a vetítés időpontjairól ITT. (Ha esetleg valaki megtenné és felvenné, megköszönném, sajnos nincs Travel Channel-em.)
Mostanában, hogy nálunk a versenyek ritkasága miatt nem nagyon vannak hírek, sajnos a blog is elég ritkán frissül. Nemrégiben találtam egy érdekes videót a hazai tereprally gyerekkorából, érdemes megnézni.
Nálunk először 1992-ben rendeztek tereprally bajnokságot, de igazából a 90-es évek második felében vált népszerűvé. Az alábbi videó 10 percben mutatja meg a szakág fejlődését, érdekességeit 98-tól 2005-ig.
Van benne minden, ismert arcok jópár évvel fiatalabban (Gál Baba István, Benyó Miklós, Liszi László, Kis Sándor, Palik Laci mint navigátor, aztán mint pilóta). Fura dolgok láthatóak versenyautó fronton is, van benne UAZ, Niva, Range Rover-ek, fura buggy-k, nem is beszélve az olyan torz járgányokról, mint az Audi Rover, audi kasztni rover alvázon és futóművel, amit jelenleg is árulnak úgy, hogy még BMW motor-váltó is van benne, mindenesetre öszvér megoldás :) Persze nem mintha a mai autók nem ugyanilyen öszvér autók lennének, pl. vegyük csak a Szalay féle csapat Opel Antarának álcázott autóit, amelyikből egyik gyárilag Chevrolet Blazer volt, de a motorja sem Opel ám, hanem egy 7 literes V8-as benzines (talán Porsche). Aztán lehet benne látni Palik Laci előző Navara versenyautóját is, ami akkor még kék színű és régebbi navarára hasonlít, ma pedig matt honvéd-zöld, és már az új navarára hasonlít, igen ma a Honvéd Dream Team autója. (persze nem szögre ugyanaz az autó, ezeket két verseny között is folyamatosan változtatgatják, csiszolgatják, 5-10 év alatt meg pláne sokat változik a technika)
A szervízpark is sokat változott azóta, a videóban ponyva az út szélén, manapság meg kamionok, ponyva, sátor, sok csapat ma már saját éttermi részleggel készül egy-egy versenyre.
Persze mi sem panaszkodhatunk, első versenyünkre egy Trabant 601-el mentünk, mostanában meg, 4 évvel késöbb egy igazi vérbeli terepjáróval versenyzünk több-kevesebb sikerrel. Ki tudja mit hoz a jövő nálunk....
Ma végre újabb hírlevelet kaptunk a Hungarian Challenge szervezőitől. Mint azt nemrég írtuk, engedélyeztetési problémákra hivatkozva lefújták a most hétvégére meghírdetett Budapest - Bázakerettye futamot, és mostanáig nem tudtuk hogy mikor lesz ez bepótolva.
Kis magyarázat: Ez azért érdekes számunkra, mert ez egy versenysorozat, aminek van összetett eredménye. Ahhoz hogy ebben a csapatunk jó helyezést érhessen el minden versenyen ott kell lennünk. Akik versenyezni szeretnének az évadban, általában úgy tervezik egyéb programjaikat, hogy az ne ütközzön egyik futammal sem. Szóval ilyenkor felborul a gondosan megtervezett beosztás, és csak remélni lehet hogy nem ütközik az új időpont semmi mással.
Tehát végre megtudtuk, hogy legközelebb július 24-25-én Ibrányba megyünk, abból az apropóból, hogy adományainkkal támogassuk a felsőzsolcai és edelényi árvízkárosultakat. Nagyon kiváncsi vagyok, hogy a térségben addigra mennyire lesznek járhatóak a földutak - elvégre ez mégiscsak offroad verseny kellene hogy legyen. Másrészt mivel mi azért versenyezni szeretnénk, és lehetőleg a legjobb eredményre hajtunk, bármennyire is jó ötlet az adományozás, nem fogjuk versenyre telepakolni a kocsinkat adományokkal. Szerintem ezt a szervezők nem gondolták végig.
Sajnos az idei sorozat utolsó versenyének célja is módosul, Makó helyett Bázakerettyére megyünk. Habár szeretjük Bázakerettyét, a környék, az útvonal és a bázakerettyei termálfürdő is mellette szól, de nem értjük hogy miért kell egy már hagyományosnak mondható futamot kivenni a naptárból - idén lenne az ötödik Budapest - Makó -, ami nem mellesleg a legnépesebb futam is szokott lenni. Tehát Budapest - Bázakerettye: szeptember 11-12.
Úgy tűnik ezzel vége egy sorozatnak, ugyanis az egész hazai tájékozódási tereprally-nak vagy kalandrally-nak nevezhető sport féleséget az első Budapest - Makó hozta létre. Mi is ezzel kezdtük, és minden évben fix pont volt ez a verseny, márcsak ezért is sajnáljuk hogy idén nem élvezhetjük a Makói Hagymafesztivál érdekes hangulatát. Abban azért mindig volt valami érdekes, hogy a helyi - egyébként Bódi Guszti koncertre összegyült - tömeg elött a színpadon történt a nyertesek kihírdetése és a kupák átadása. Megvolt a díjátadóknál az a tévképzetünk, hogy a versenytársakon kívül mások is kiváncsiak az eredményekre. :)
Következő versenyünk a túrkevei Magyar Kalandrally Bajnokság, de sajnos még az is közel egy hónap múlva lesz csak.
Első hírünk hogy teljessé vált a tatai Magyar Kalandrally Bajnokság galériája, ugyanis feltöltöttem a vasárnapi képeket is. A képeket is lehet ám kommentelni, próbáljátok ki! :)
A múlt héten kaptunk egy levelet a Hungarian Challenge sorozat szervezőitől, hogy a következő futam, a Budapest-Bázakerettye elmarad, illetve másik időpontban lesz megrendezve. Egyenlőre nem derült ki hogy mikor is lesz ez a másik, de reméljük hogy nem ütközik a Kalandrally futamaival, illetve mi is mindannyian rá fogunk érni. (az eseménynaptárban még mindig az eredeti időpontot láthatjátok, amint tudjuk az új időpontot, ott is módosítjuk)
Változások történtek a Magyar Kalandrally Bajnokság futamai kapcsán is. A következő verseny nem az előzetesen 24 órás viadalként meghírdetett lesz, hanem egy szokásos két napos, Túrkevén és környékén. Érdekessége ennek a futamnak, hogy már pénteken lesz esemény, ugyanis a túrkevei önkormányzatnak köszönhetően már péntek délutántól, hajnalig élvezhetjük a helyi termálfürdő vendégszeretetét. (Valószínüleg ebből azért nem lesz hajnalig tartó bulizás, elvégre másnap verseny van.)
A 24 órás Hungaroringről induló (talán ide is érkező) futam szeptember 4-5-én kerül megrendezésre, míg október 16-17-én Pusztavámra és környékére megyünk. Tatán hangot adtunk észrevételünknek, miszerint ha már kimegyünk Erdélybe hogy ott is kalandozzunk kicsit, akkor ne csak kettő napos futam legyen, mert "nem éri meg" a félnapos ki, majd félnapos visszautat. (a régebbi tervekben a Kolozsvárhoz közeli Tordaszentlászló szerepelt, ami Budapesttől kb. 400 km, szerintem 5-6 órás út) Szóval a jó hír, hogy ez most november 19-21-re van betervezve, félek akkor már hideg lesz. :(
De egyenlőre kár ennyire előre gondolkodni, novemberig még sok futam áll elöttünk mindkét sorozatban, először ezekre kell koncentrálni. Persze a sikerhez szükség van a jó szurkolókra is! :)
Gondolom Zsófi képeit már végignéztétek háromszor, és várjátok a folytatást. Már nem kell sokat várni, ahogy Norbi is írta, nemsokára jönnek Gábor képei is, amik legalább ilyen jók, és jó sok van belőlük! :) De hogy addig se unatkozzatok, íme egy videó ami a Trial Master nevű Offroad Speciál feladat megoldásáról készült. Az operatőr - természetesen - Gábor volt, ezúton is köszönjük neki!
Ahogy visszanézem az előző poszt címét, ezen az elven a nulladik napon nyertünk volna. Viccet félretéve nehéz a küzdelem az aranyért. Fejlesztenünk kell a taktikán és szert kell tennünk némi vadászati és mezőgazdasági ismeretre, hogy ne kelljen elhinnünk, amivel a helyiek felültetnek bennünket. Egyébként az autóval nincs sok baj, az a kevés ló meglepően ügyesen felhúzza a meredek emelkedőkön. Persze drukkolok, hogy megoldódjon a motorerő-probléma.
Ezúton szeretném visszavonni Norbi előző bejegyzésének szervezőséget érintő sorait. A kétes feladatokat kellő érvelés után elfogadták, az említett nyomkövetős offroad speciált pedig újraértékelték és elfogadták. Szóval ezeket összeadva az első napot nagyjából annyi ponttal zártuk, amennyire számítottunk. A másodikat pedig annál is többel, de erről majd később.
Szóval kissé döcögősen kezdődött a nap, a pontok pedig jól elbújtak előlünk. Mindjárt az első team spirit nem volt ott, ahol kerestük. Mint kiderült, rossz volt a koordináta, de szerencsére kaptunk 20 perc jóváírást a kitérőért. A feladatért egyébként elmentünk a jó helyre is. Először összebilincselték Norbi két kezét, majd ebbe beleszőtték Lustee-ét, szintén bilincsben. Na ebből kellett volna kiszabadulniuk, de sajnos nem jött össze 3 perc alatt. Tanulság: a bűvészkönyvekből is van még tanulnivalónk.
Az offroad speciálok felemás módon sikerültek. Volt, ami minden várakozásunknál simábban ment, máshol pedig még segítséget is kellett kérnünk, mert felültünk egy dombra és némi ásással sem tudtunk kiszabadulni. Végül úgy döntöttünk, hogy adunk 50 pontot a megmentőnknek, cserébe kapunk 50-et a teljesítésért. Egy másik emelkedős mocsárból pedig csörlővel jöttünk ki, ami eddig az összes idei versenyen jó szolgálatot tett. Ezúton köszönjük a csörlő feltalálójának, akinek nevét nem sikerült kiderítenem, de az Építőipari gépek III. című könyvben benne lehet.
Sajnos kimaradt az életünkből a hántai szuperspeciál szakasz, amit a verseny fénypontjaként harangoztak be. Itt jó sok pontot lehet volna szerezni, csakhogy időre ment, és tartottunk tőle, hogy az autó nem tudná felvenni a tempót másokkal, viszont sok időt veszítenénk. Remélem még visszatérünk ide, állítólag igazi terepralis oázis.
A szintidő vége felé az eső is megérkezett, jó pár pont kergetése közben eláztunk. Bár ezt már megszoktuk, sőt, mondhatnám, hogy kifejezetten kedvez nekünk. A dolog végül akkora felhőszakadásba csapott át, hogy a célállomás utcáin folyóként hömpölygött a víz, a csatornák pedig nem bírták a terhelést és kisebb szökőkutakat alkottak az utak szélén.
Mindent összevetve a harmadik helyre volt elég, amit összeszedtünk. Van pár dolog, amiben javulnunk kell, de legközelebb is mindent beleadunk, szurkoljon mindenki!
(Köszönjük Zsófinak a remek élménybeszámolót!!! Úgy gondolom nagyon sokat tanultunk, és sokat kell okulnonk a hétvége történéseiből, és eredményeiből. A legközelebbi Kalandrallyn, a július 10-ei hétvégén igyekszünk mindent megtenni a győzelemért, és reméljük hogy az addig átgondolt hibáink és újragondolt taktika majd meghozza gyümölcsét. Hamarosan még más szemszögekből is megpróbáljuk elemezni a tatai verseny történéseit és eredményünket. - a szerk.: Lustee)
Mindenféle hírek Wandering - 2010. október 31. - 19:50
Olyan jól szurkoltunk, hogy meg is nyerték!
Mindenféle hírek Wandering - 2010. október 22. - 18:46
Én jelentkezem!
MKB Pusztavám - beszámoló teknős - 2010. október 19. - 00:43
Az Aquincum Racing csapat köszöni az elismerést. Az élmezőny valóban sűrűsödik, de vannak szupernóvák is. (Csányi és Társa)
MKB Pusztavám - Beharangozó Lustee - 2010. október 12. - 21:01
Sziasztok!
Igen, a Kalandrally-knál már megszokott módon a rajt-köztes cél-cél egy helyen van, így ez is Pusztavámon lesz, illetve Pusztavám környékén fogunk versenyezni is. De ott is szívesen látjuk a szurkolókat, érdeklődőket! :)
Köszi Bubu, ha van kedvetek gyertek le drukkolni!
MKB Pusztavám - Beharangozó bubu001 - 2010. október 11. - 21:30
hajrá uraim! remélem ismét büszkék leszünk rátok!
ha nem nyertek, akkor is!!! ;)
Figyelem: Elavúlt böngészőprogramot használsz! Az oldal egyes elemei és funkció nem biztos, hogy jól fognak benne működni.
A gyorsabb és biztonságosabb internetezés érdekében javasoljuk, hogy fisítsd a böngésződet ezen a linken, vagy válts
Firefoxra!